2014. március 7., péntek

Novella

Ébredés
(egy kis szösszenet)



- Miben hiszel, az ébredésben, vagy az újjáéledésben? Az újjáéledés, amikor halálod után új testbe száll a lelked és nem emlékszel az előző életedre. Az ébredés pedig, amikor halálod után új testet kapsz ugyan, de mégis emlékszel, hogy mi is voltál, azelőtt.
Kérdezte tőlem, még kiskoromban a nagymamám. Természetesen nem tudtam eldönteni, hogy mit válaszoljak a kérdésre. De mostanra rájöttem. Igaz, hogy elég sok időnek kellet, eltelnie, ahhoz, hogy megtaláljam a választ, de ez ellen nem tudok mit tenni. Most, miután felnőttem, s egy baleset folytán elvesztettem őt, rádöbbentem, hogy nincs helyes válasz a kérdésére. 
Az ébredés, és az újjáéledés között, ugyan van némi különbség, nem is kevés, de ez egyedenként változik. Mivel vannak, akik igenis emlékeznek arra, hogy mi volt előző életükben, vagy, hogy mi történt velük. És vannak, akik nem. Nem meglepő módon, én is az utóbbiak közé tartozom. Azok, pedig akik hozzám hasonlóan nem emlékeznek semmire az előző életükből, úgy vélem, hogy az álmainkban találkoznak a múlt eseményeivel. Álmaink jelentését ugyan nem fogjuk fel, de nagy az esélye annak, hogy a múltról szólnak.
A kérdésre pedig az a válaszom végérvényesen, hogy: Mindkettőben hiszek, hisz vannak, akik mindenre emlékeznek, s vannak, akik semmire sem. S csak az álmaik alapján lehetnek elképzeléseik.


 2014. 02. 12.

Nincsenek megjegyzések:

Keresés ebben a blogban